Ledig tjänst: KMA-samordnare / Ekonomiassistent

LEDIG TJÄNST

KMA-Samordnare / Ekonomiassistent

Har du administrativa kunskaper och ett intresse för hållbarhet? Sandberg & Son behöver nu förstärka sitt team och erbjuder en kombinerad tjänst som KMA-samordnare och ekonomiassistent.  

Roll och arbetsuppgifter
Som KMA-samordnare och ekonomiassistent kommer du arbeta nära ledningsgruppen och ekonomiansvarig. Du kommer ha det övergripande ansvaret över företagets kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöprocesser, samt bistå ekonomiansvarig med fakturahantering och löpande bokföring efter kunskap.

I rollen som KMA-samordnare och ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvar att driva KMA-arbetet i företaget samt stötta ekonomiansvarig. Dina arbetsuppgifter är varierande och innefattar bland annat:

– Planera och leda utvecklingen av vårt övergripande hållbarhetsarbete
– Förbereda och genomföra interna revisioner, riskbedömningar och mätningar
– Tolka lagar, föreskrifter och standarder inom området och utifrån dem utveckla och implementera rutiner
– Bidra till utvecklingen av vårt verksamhetssystem och effektivisering av våra processer
– Fakturahantering, kund-/leverantörsreskontra mm
– Administration i SharePoint och övriga Microsoft program
– Stöd till projektledningen
– Kopiering/scanning och sortering av dokument
– Inköp av kontorsmateriel samt ansvar för IT, telefoni etcetera
– Ta emot inkommande samtal och e-post
– Löpande uppdatering av hemsida och sociala kanaler

Vem vi söker
För att lyckas i rollen som KMA-samordnare och ekonomiassistent är du flexibel, självgående och tycker om att driva såväl ditt eget arbete som företagets arbete framåt. Du ska kunna ge råd till organisationen inom området och säkerställa att processer, rutiner, riktlinjer och lagkrav inom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöområdet efterföljs.

Vi ser att du är en person som gillar utveckling och drivs av att arbeta med förändringsarbete. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och kommunikativ, samtidigt som du inte ser några problem med att hjälpa och stödja kollegor i områden som behövs. Du trivs i en variationsrik roll och arbetar strukturerat och självständigt. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom kvalitet och miljö eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare.

Kvalifikationer
– Grundläggande kunskaper inom kvalitet och miljö
– Grundläggande ekonomi/administrationskunskaper
– Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska
– Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och känner dig bekväm med att arbeta i Excel.

Tidigare erfarenhet av arbete i Visma samt Microsoft SharePoint är meriterande men ej krav.

Vi erbjuder dig
– Tillsvidareanställning, heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
– Ett varierande arbete på en trivsam arbetsplats med goda förutsättningar och möjligheter för att utvecklas.

Ansökan
Tjänsten kommer tillsättas omgående och urval samt intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Amanda Sandberg på mail amanda.sandberg@sandbergson.se.

Personligt brev och CV mailas till info@sandbergson.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Facebook
LinkedIn
Instagram